SKUTECZNY MENADŻER – KIEROWNIK
Nawet w najlepiej funkcjonującym zespole potrzebny jest lider. Do jego zadań należy delegowanie zadań, nadzorowanie ich wykonania, motywowanie współpracowników do większej efektywności oraz ocena realizacji celów. Czasem wiąże się to z przeprowadzaniem trudnych rozmów, które powinny doprowadzić do poprawy relacji w grupie oraz zrealizowania planu.
Celem niniejszego szkolenia jest wzmocnienie umiejętności miękkich kadry kierowniczej i zarządzającej, takich jak komunikacja i empatia oraz wsparcie ich przydatną na co dzień wiedzą teoretyczną. Dzięki uczestnictwu w kursie menadżer lub kierownik dowie się, w jaki sposób konstruować jasne komunikaty związane z codziennym funkcjonowaniem sklepu i zasadami współpracy oraz jak skutecznie i pozytywnie motywować współpracowników do działania.
Program szkolenia zakłada także uzyskanie umiejętności przeprowadzenia rozmów dyscyplinujących. Podczas warsztatów pokazana zostanie perspektywa obu stron takiej dyskusji, Uczestnik dowie się, jak negocjować oraz jak panować nad własnymi emocjami w tej trudnej sytuacji.
SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA
1. CZĘŚĆ I
A) KOMUNIKACJA, CZYLI JAK ROZMAWIAĆ Z PRACOWNIKAMI?
Część pierwsza ma przekazać zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę związaną z tworzeniem komunikatów. Uczestnicy dowiedzą się, dlaczego i kiedy informować pracownika o zasadach pracy oraz – przede wszystkim – jak zrobić to skutecznie i zrozumiale. Nie zawsze oczekiwania są jasne dla obu stron, dlatego każdy kierownik powinien nabyć umiejętność przejrzystego informowania o celach oraz prowadzącej do nich drogi.
Czas trwania: 1 godzina
B) DELEGOWANIE ZADAŃ
Drugi etap części I skupia się na kwestii delegowania zadań. Uczestnicy poznają zasady przekazywania poleceń w sposób zrozumiały i motywujący do pracy. Dowiedzą się także, jak wyrażać krytykę i własną opinię o pracy członków zespołu, by była zachęcająca do dalszego działania i poprawy, a nie demotywowała do pracy. To trudne zagadnienie, które realnie przekłada się na efektywność i zyski sklepu oraz na lojalność kadry. Warto zadbać o nabycie tych umiejętności przez zarządzających.
SKUTECZNOSC MENADŻERSKA:
- Rozwiązywanie konfliktów
- Podejmowanie decyzji
- Radzenie sobie ze stresem
- Rozwiązywanie problemów
PRZYWÓDZTWO:
- Inspirowanie i budowanie zaangażowania
- Budowanie relacji ze współpracownikami
- Kształtowanie kultury organizacyjnej
- Tworzenie i upowszechnianie wizji
- Wywieranie wpływów
- Etyczność i moralność
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM:
- Pozyskiwanie pracowników
- Ocena pracowników
- Rozwój pracowników
- Motywowanie
KOMUNIKACJA I WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI:
- Efektywna komunikacja
- Negocjowanie
- Prezentacja
- Wyszukiwanie, analiza, wykorzystanie informacji
Czas trwania: 3 godziny
2. CZĘŚĆ II – JAK BYĆ STANOWCZYM, CZYLI ROZMOWY DYSCYPLINUJĄCE
Do zadań kadry zarządzającej należy przeprowadzanie trudnych rozmów z pracownikami. Większość z nich ma na celu zdyscyplinowanie poszczególnych członków zespołu oraz wrócenia ich na właściwe tory. Oprócz umiejętności skutecznego przeprowadzenia takiej rozmowy, podczas tej części Uczestnik nauczy się rozpoznawać własne uczucia oraz reakcje drugiej strony. Dzięki temu, obok tak istotnej w podobnych sytuacjach empatii, będzie mógł w przyszłości ćwiczyć swój profesjonalizm oraz umiejętność zapanowania nad emocjami.
Czas trwania: 4 godziny
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Dla kogo: dla menadżerów, kierowników, kadry zarządzającej.
Liczba uczestników: 8-12 osób.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin w 2 częściach.
Cel: Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie delegowania zadań oraz przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami.