SEKRETY SKUTECZNEGO POLECANIA PRODUKTÓW
Skuteczne polecanie produktów jest kluczem do sukcesu największych firm na rynku sprzedażowym. Największy dochód przynosi bowiem nie zakup przez Klienta produktów, które skrupulatnie zaplanował w domu, ale przede wszystkim to, co wrzucił do koszyka pod wpływem impulsu lub polecenia przez Sprzedawcę.
Celem niniejszego szkolenia jest zdobycie przez Sprzedawców i Kasjerów wiedzy i umiejętności oddziaływania na Klienta. Dzięki temu pracownik sklepu będzie mógł skutecznie przekonać go do zakupu dodatkowych produktów i usług. Podczas specjalnie zaprojektowanych trzech części kursu Uczestnik nabędzie także kompetencje społeczne i wzmocni swoją empatię, co pozwoli mu każdorazowo na ocenę Klienta i dobranie odpowiednich do jego potrzeb artykułów.
Techniki, które poznają Uczestnicy skłaniają do dalszego, samodzielnego rozwoju w tym zakresie oraz wzmacniają orientację na wypracowanie własnych sposobów w przyszłości.
SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA
1. CZĘŚĆ I – JA I MOJA MOTYWACJA
Część I ma na celu uświadomienie Sprzedawcy, co – zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym – stanowi jego motywację do działania. Ujrzenie własnego wewnętrznego motoru napędowego przełoży się bezpośrednio na lepsze rozumienie innych ludzi, szybsze podejmowanie racjonalnych decyzji i otworzenie się na świat zewnętrzny. Te wartości istotne są w każdej dziedzinie życia.
Krótki trening samooceny, któremu zostanie poddany każdy uczestnik szkolenia, pomoże poczuć się lepiej we własnej skórze, docenić swoje mocne strony i wreszcie doda pewności siebie w relacji Sprzedawca-Klient.
Czas trwania: 2 godziny
2. CZĘŚĆ II – MOJE PRZEKONAIA NA TEMAT POLECANIA PRODUKTÓW
Znając swoje mocne strony, łatwiej jest z przekonaniem mówić o produkcie. Trzeba jednak jeszcze nabrać do niego dystansu. Dobry Sprzedawca zaprezentuje Klientowi nie tylko to, czego sam używa i co lubi, ale też przekona go do zakupu produktów, za którymi osobiście nie przepada. Celem tej części szkolenia jest uświadomienie sobie własnych negatywnych przekonań na temat przedmiotów i usług oraz wyeliminowanie osobistych barier w procesie tworzenia pozytywnej kreacji produktu.
Oprócz diagnozy i odkrycia – także tych pozostających w podświadomości – negatywnych myśli na temat oferty, odbędą się ćwiczenia praktyczne. Pozwolą na utworzenie schematu samodoskonalenie się teraz i w przyszłości, by już zawsze móc samodzielnie kreować odpowiednią postawę wobec sprzedawanych produktów.
Czas trwania: 2 godziny
3. CZĘŚĆ III – TRENING POLECANIA DODATKOWYCH PRODUKTÓW
W pełni praktyczne zajęcia części III to utrwalenie zdobytej wiedzy poprzez trening polecania dodatkowych produktów, odbywający się w naturalnym środowisku pracy: przy kasie. Uczestnicy polecają wybrane produkty – na koniec cała grupa podsumowuje wyniki i wyciąga wnioski. Pozwala to na pokazanie poszczególnym Uczestnikom kursu ich mocnych stron i cech, nad którymi trzeba popracować oraz na utrwalenie nabytych umiejętności.
Czas trwania: 4 godziny
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Dla kogo: dla sprzedawców i kasjerów.
Liczba uczestników: 8-12 osób.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin w trzech częściach.
Cel: nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie polecania produktów, wywierania wpływu i interakcji z klientem, przekładające się na wzrost sprzedaży.
Materiały po ukończeniu szkolenia: „Niezbędnik Sprzedawcy”.