30 grudnia 2016 Marzanna Nikliborc

Obsługa klienta dopasowana do profilu klienta cz. 2

  1. Dość ciekawa grupą klientów są marzyciele. Marzyciele to klienci, którzy (jak sama nazwa wskazuje) mają wielkie marzenia i dążą do ich urzeczywistnienia. Dołączą do grupy Twoich stałych odbiorców, jeżeli pokażesz im, że jesteś w stanie pomóc im osiągnąć ich cel.
  1. Jedną z bardziej uciążliwych, a nawet można stwierdzić, że męczących dla pracodawcy grup klientów są negocjatorzy. Niestety, niezależnie od strategii firmy, musimy liczyć się z tym, że prędzej czy później będziemy mieli z nimi do czynienia. Negocjatorzy uwielbiają negocjować – nieważne jak, nieważne co i nieważne ile, ważne, że negocjacje są w toku. Nie cofną się przed niczym, dopóki nie osiągną wszystkie w ich mniemaniu, co mogą osiągnąć. W przypadku tych klientów należy przystać na ich reguły gry. Weź udział w negocjacjach, pozwól klientowi zbić cenę na tą, która Cię satysfakcjonuje. Zamknięcie sprzedaży będzie wtedy jedynie formalnością.

 

  1. Byli już klienci zniżkowi, dla których najważniejsza jest cena, to teraz warto wspomnieć o klientach sprinterach, dla których liczy się czas. Sprinterzy są pracowici, cenią sobie swój czas i pieniądze i oczekują zasadniczego podejścia od kontrahenta. Czym krótszy czas realizacji usługi im zaoferujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że do Ciebie wrócą.
  1. Podwładni to klienci, którzy robią to, co każe im szef. Z nimi żadne negocjacje nie wchodzą w grę – mają ścisłe wytyczne, których trzymają się od samego początku do końca.
  1. Wielu przedsiębiorców stwierdziło, że najbardziej frustrującą grupą klientów są klienci ciekawscy. Są mili, uprzejmi i niesamowicie czasochłonni. Należy uważać, ile czasu im poświęcamy, aby nie zaniedbać innych odbiorców.
  1. Nieświadomi klienci to zazwyczaj starsze pokolenie. Chcą nabyć jakiś produkt, ale nie mają „zielonego pojęcia” o tym, co oferujesz, na jakiej zasadzie to działa i do czego służy. Boją się nieuczciwych sprzedawców, dlatego też należy podchodzić do nich z należytą starannością.
  1. Końcowo mamy klientów wszystkowiedzących – tych, którzy wiedzą więcej o Twoim produkcie niż Ty sam. W ich przypadku należ być cierpliwym. Warto czasami powiedzieć im jakiś komplement, wtedy też, będą bardziej skłonni do współpracy.

Część 1 tego artykułu przeczytasz tutaj: https://profesjonalneszkolenie.pl/obsluga-klienta-dopasowana-do-profilu-klienta-cz-i/

A jeżeli interesowałoby Cię szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta to zapraszamy tutaj:

https://profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/obsluga-klienta-2/

W ofercie mamy także min. szkolenie zasady rozmieszczenia towarów w sklepie, szkolenie stoisko warzywne w sklepie. A na stronie głównej zobaczysz jakie jeszcze Nasze szkolenie dla sklepów spożywczych może Ci się przydać

Kontakt