7 stycznia 2017 Marzanna Nikliborc

Niedopuszczalne błędy w obsłudze klienta

Wbrew pozorom błędów w obsłudze klienta dopuszcza się nie tylko personel z brakiem doświadczenia. W wielu przypadkach kardynalne i nagminne „wpadki” zdarzają się również doświadczonej kadrze, a jak ich uniknąć dowiesz się z Naszego szkolenia z obsługi.

Wielu biznesmenów nie zdaje sobie sprawy z tego, że postawa ich pracowników, a co za tym idzie również ich relacje z klientami mają kluczowe znaczenie w rozwoju firmy. Jakie błędy popełniane przez personel zasługują na szczególne potępienie?

  1. Niezauważenie klienta wchodzącego do pomieszczenia – to chyba najczęściej popełniany przez pracowników błąd. Nawał pracy i obowiązków może doprowadzić do sytuacji, w której personel nie zauważy przyjścia klienta, co nie da się ukryć, znacząco wpływa na image firmy.
  1. Subiektywne ocenianie klientów – ocenianie klienta na podstawie pierwszego wrażenia np. wyglądu, ubioru, cech charakterystycznych i zachowywanie się względem niego zgodnie z subiektywną oceną pracownika, doprowadziło do zerwania niejednej ważnej umowy.

  1. Brak względnej uprzejmości ze strony pracowników – grymas na twarzy i przelewanie problemów osobistych czy biznesowych pracownika na pierwszego, lepszego klienta, który wejdzie do pomieszczenia kończy wszelkie zakupy/pertraktacje/negocjacje zanim te się jeszcze zaczną.
  1. Brak zainteresowania klientem – czasami wynika on z nawału obowiązków, a czasami ze zwykłej ignorancji. Niezależnie od powodu, demonstracyjne bagatelizowanie problemu klienta – przerywanie jego wypowiedzi, zajmowanie się sprawami z nim niezwiązanymi, odbieranie innych telefonów, rozmowa ze współpracownikiem na tematy prywatne etc. – sprawia, że ten niechętnie przedłuży z nami umowę czy ponownie wróci, aby zakupić dany produkt.

Zapoznaj się także ze szczegółami Naszego szkolenia jak ułożyć mięso w ladzie, zasady układania towaru w sklepie spożywczym, czy też szkuta układania towaru na stoisku owocowo-warzywnym: https://profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-stoisku-owocowym-i-warzywnym/ lub techniki sprzedaży:  https://profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/warsztaty-eksplozja-sprzedazy/

Nasza pełna oferta szkoleniowa znajduje się na stronie głównej : https://profesjonalneszkolenie.pl

 

Kontakt