JESTEM EKSPERTEM NA DZIALE MIĘSNO-WĘDLINIARSKIM
Dział mięsno-wędliniarski to stoisko wymagające dużej uwagi i wiedzy nie tylko z dziedziny towaroznawstwa, ale też przepisów higieny, prawidłowej ekspozycji i skutecznego polecania produktów. Choć może wydawać się to zaskakujące, również w tym miejscu klient podejmuje spontaniczne decyzje pod wpływem apetycznego wyglądu produktów i perswazji Sprzedawcy.
Celem szkolenia jest zdobycie przez Sprzedawców kompleksowej wiedzy niezbędnej do efektywnej pracy na dziale mięsno-wędliniarskim. Podczas trwającego 16 godzin kursu, podzielonego na części teoretyczną i praktyczną, Uczestnicy dowiedzą się, jak dbać o towary, aby minimalizować straty – nawet o 50% w stosunku do aktualnych – od przyjęcia produktów do zamknięcia stoiska. Oprócz tego poznają zasady oraz najnowsze trendy związane z ekspozycją mięsa i wędlin, które bezpośrednio wpływają na decyzje zakupowe klientów, zwiększając sprzedaż nawet o 38%, a marżę aż do 4%.
Obok estetycznej ekspozycji ważna jest także umiejętność perswazji i szybkiego reagowania na niewerbalne komunikaty wysyłane przez klienta. Uczestnicy szkolenia wezmą udział w treningu aktywnej sprzedaży oraz nabędą kompetencje społeczne, pozwalające na bezbłędne zaproponowanie produktów trafiających wprost w potrzeby klienta.
SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA
1. CZĘŚĆ I – TEORETYCZNA
Pierwsza część szkolenia ma na celu nabycie przez Uczestników wiedzy teoretycznej, która pomoże wypracować w przyszłości schematy pozytywnego zachowania podczas pracy na stoisku mięsno-wędliniarskim. Dowiedzą się oni, jakie są najczęstsze błędy popełniane przy ekspozycji mięsa i wędlin oraz poznają opracowane i przetestowane sztuczki marketingowe zwiększające zarówno tempo, jak i wielkość sprzedaży. Nabędą również umiejętność dekorowania ekspozycji, aby każdy gatunek mięsa prezentował się równie apetycznie. Oprócz tego Uczestnikom przekazane zostaną praktyczne porady dotyczące minimalizowania strat od momentu przyjęcia towaru, przez jego przechowywanie i codzienną kontrolę oraz sposoby krojenia, aż po zamknięcie stoiska.
Czas trwania: 8 godziny
2. CZĘŚĆ II – PRAKTYCZNA
Część praktyczna odbywa się na stoisku, na którym na co dzień pracują Sprzedawcy. W praktyce będą oni mogli nauczyć się tego, co dowiedzieli się podczas części teoretycznej o prawidłowym układaniu produktów. Przećwiczą również umiejętność aktywnej sprzedaży i skutecznego polecania produktów. Po ukończeniu kursu Uczestnicy będą znali schematy prawidłowego postępowania i komunikacji z klientem, zwiększając tym samym zyski ze stoiska mięsno-wędliniarskiego.
Czas trwania: 8 godziny
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Dla kogo: dla sprzedawców na dziale mięsa i wędlin.
Liczba uczestników: 8-12 osób.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin w 2 częściach.
Cel: Podczas szkolenia Uczestnicy nabędą wiedzę związane z ekspozycją lady mięsno-wędliniarskiej oraz posiądą umiejętności skutecznej komunikacji i perswazji związanych z obsługą klienta i dobraniem odpowiedniego produktu do jego potrzeb.
Materiały po ukończeniu szkolenia: „Niezbędnik Sprzedawcy”: zasady dbania o półkę, minimalizacji ubytków i prawidłowej ekspozycji.