6 stycznia 2017 Marzanna Nikliborc

Co to jest obsługa klienta?

„Obsługa klienta” to powszechnie stosowany w większości firm zwrot. Zastanówmy się jednak, co on oznacza. Niewiele osób jest w stanie podać jego spójną definicję, czy chociażby części składowe. Najogólniej rzecz ujmując, obsługa klienta to proces, którego odbiorcą jest podmiot – klient. Proces ten polega przekazywaniu określonej wartości względem tego klienta. Klient otrzymuje zatem od dostawcy – w większości przypadków pracownika danej firmy – wartość. Czy będzie ona dla niego cenna? To już zależy od poziomu takowej obsługi. W każdej firmie, niezależnie od branży czy też wielkości, obsługa klienta winna sprowadzać się do wszystkich czynności względem klientów oraz potencjalnych klientów. Mamy w ofercie szkolenie z obsługi klienta pod tym linkiem.

Na obsługę klienta składa się wiele elementów. Odpowiednie ich połączenie i wykorzystanie prowadzi do długofalowej relacji z klientem, na której każdej firmie powinno zależeć. Warto zaznaczyć, że obsługa klienta nie odnosi się do samej sprzedaży produktu/usługi – dotyczy również wszystkich szeroko rozumianych poczynań firmy względem klienta już po zawarciu umowy. Mówiąc o elementach obsługi klienta mamy na myśli zarówno te przedtransakcyjne jak i potransakcyjne, ze szczególnym uwzględnieniem modeli komunikacji, struktury organizacyjnej, systemu obsługi klienta etc.

Obsługa klienta to niezwykle złożone pojęcie, którego pod żadnym pozorem nie powinniśmy ograniczać do zwykłej uprzejmości. W XXI wieku odnosi się ono do zaspokajania każdych potrzeb klienta, również tych potencjalnych. Dotyczy kwestii, o których tak naprawdę klient nie myśli, ale istnieje ryzyko, że prędzej czy później może pomyśleć. Obsługa klienta już dawno temu zaczęła wykraczać poza znane nam, standardowe ramy. Niektórzy twierdzą, że to swojego rodzaju sztuka. Prowadzimy także szkolenia takie jak: rozmieszczenie towaru w sklepie, ułożenie wędlin w sklepie czy szkolenie ze stoiska owocowo-warzywnego:  profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-stoisku-owocowym-i-warzywnym/ i technik sprzedaży: https://profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/warsztaty-eksplozja-sprzedazy/. Nasze szkolenia nastawione są na to jak zwiększyć sprzedaż w sklepie

Kontakt