9 stycznia 2017 Marzanna Nikliborc

Trendy w obsłudze klienta

Koniec każdego roku zmusza nas do refleksji na temat nowości i trendów w obsłudze klienta, jakie dominowały przez okres ostatnich 12 miesięcy – czy zostały one pozytywnie przyjęte i sprawdzą się również w kolejnym roku, czy też koniecznie powinniśmy je wyeliminować z naszej strategii marketingowej. Na czym bez wątpienia warto skupić się również w 2017 roku?

  1. Wielokanałowa obsługa klienta

Kluczem do sukcesu każdej firmy jest ciągłość obsługi klienta. Wielokanałowość znacząco utrudnia zachowanie tej ciągłości, aczkolwiek gdy uda się ją „okiełznać”, poskutkuje to większą ilością stałych klientów.

  1. Narzędzia do samoobsługi

Raczkujący jeszcze trend na narzędzia umożliwiające klientom samodzielne rozwiązywanie problemów bez wątpienia zyska na popularności w nowym roku. Konsumenci nie kryją się z tym, że im również nie jest na rękę „zawracanie głowy” pracownikom Twojej firmy. Warto zatem zadbać, aby kontakt klienta z marką odbywał się bez konieczności interakcji z człowiekiem, a więc np. poprzez starannie skonfigurowaną sekcję FAQ na Twojej stronie WWW.

  1. „Voice of Customer”

„VoC” to nic innego jak „głos klienta”. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak ważne są relacje z klientami. Coraz więcej firm decyduje się gromadzić informacje o oczekiwaniach, preferencjach czy potrzebach swoich klientów celem udoskonalenia „biznesu” np. poprawy sprzedaży. Wprowadzenie programu VoC, odpowiednia interpretacja uzyskanych danych, a także poprawa doświadczenia klientów przekłada się na ich lojalność.

  1. Obsługa klienta na urządzeniach mobilnych

Liczba użytkowników mobilnych przekroczyła już liczbę osób korzystających z komputerów stacjonarnych. Nie jest to nowość, bowiem trend ten wzrasta od kilku lat. Nie wszystkie firmy wprowadziły jednak udogodnienia dla klientów, którzy preferują smartfony. W 2017 warto popracować nad jakością tego rozwiązania.

Zapraszamy do zapoznia się z programem i ceną naszego  szkolenia profesjonalna obsługa w sklepie i do przeczytnia tego artykułu o profesjonalnej obsłudze klienta.

Kontakt