5 września 2015 Marzanna Nikliborc

Tajemniczy klient – poznaj słabe strony swoich sprzedawców

Tajemniczy Klient to usługa pozwalająca wychwycić, a następnie naprawić błędy popełniane przez sprzedawców.

Sprzedawca to osoba, która ma ogromny wpływ na kondycję twojego biznesu. Jeśli zespół nie jest skuteczny, wyniki sprzedażowe spadają. Właściwym antidotum jest poznanie słabych stron z zakresu obsługi klienta oraz podjęcie natychmiastowych działań, które będą miały na celu rozwiązanie wykrytych problemów.

Za obserwację pracowników najczęściej odpowiada kierownik. Niestety nigdy nie ma on jednak całościowego obrazu sytuacji, która panuje w sklepie lub zakładzie. Nie trzeba być geniuszem, by wiedzieć że sprzedawcy zachowują się zupełnie inaczej w obecności szefa, niż w czasie gdy nikt ich nie kontroluje. Żeby więc dowiedzieć się, jak wygląda obsługa klienta, trzeba po prostu się w niego wcielić.

Nasza firma od lat oferuje usługę, jaką jest Tajemniczy Klient. Polega ona na wysłaniu jednego z naszych specjalistów do badanego sklepu, aby zarejestrować za pomocą ukrytej kamery zachowanie pracowników. Podczas niespodziewanej wizyty stosowane są zagrania typowe dla niezdecydowanego klienta, by móc ocenić gotowość do niesienia pomocy i elastyczność sprzedawców. Wtedy wychodzą na jaw wszystkie braki i niedociągnięcia związane z obsługą klienta. Nie chodzi tutaj o wytykanie palcami osób, które sobie nie radzą. Celem akcji jest wyłapanie problemów, a następnie przygotowanie indywidualnego programu szkoleniowego, który pozwoli uświadomić sprzedawców o popełnianych błędach i pokazać, jak to naprawić. Dzięki warsztatom doświadczonego trenera zmiana dokonuje się natychmiast, a pozytywne efekty związane ze wzrostem sprzedaży widoczne są już następnego dnia po kursie.

Najczęstsze błędy, które pozwala wykryć Tajemniczy Klient, to:

  • brak stosowania zwrotów grzecznościowych (powitań, pożegnań) przez sprzedawców,
  • lekceważenie obowiązku korzystania z rękawiczek jednorazowych przy podawaniu mięsa, wędlin czy pieczywa,
  • niewystarczająca wiedza na temat sprzedawanych produktów,
  • podchodzenia do pracy bez entuzjazmu, ze znudzeniem na twarzy,
  • traktowanie klienta jako intruza, a nie osobę od której zależy nasza wypłata,
  • lekceważenie kupujących, głośne rozmowy z innymi pracownikami, korzystanie z telefonu przy kasie.

Jeśli interesuje cię przeprowadzenie kontroli jakości pracy sprzedawców w twoim sklepie, odwiedź naszą zakładkę ze szczegółami szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta : link

Tagged: , ,

Kontakt