20 grudnia 2016 Marzanna Nikliborc

Dlaczego obsługa klienta w e-biznesie ma znaczenie?

Wielu przedsiębiorców prowadzących e-biznes, a więc biznes przez Internet niemal całkowicie pomija tak kluczową w rozwoju każdej firmy obsługę klienta. Proces ten jest tak samo ważny zarówno w jednostkach stacjonarnych jak i e-sklepach – od niego zależy, czy klient ponownie zgłosi się do nas po produkt/usługę czy też poszuka czegoś „lepszego” u konkurencji.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że nie ma lepszego sposobu na zbudowanie przewagi konkurencyjnej, aniżeli perfekcyjna obsługa klienta. W przypadku e-biznesów większość podejmowanych przez nas działań jest widoczna dla naszej konkurencji. Inne firmy nie mają większego problemu, aby wejść na naszą stronę WWW, prześledzić promocję, a nawet przeanalizować wielkość naszej sprzedaży czy sprawdzić, na jakie frazy pozycjonujemy bloga. Obsługa klienta to jeden z niewielu aspektów „niedostępnych” dla konkurencyjnych podmiotów. Firma taka musi niemało się natrudzić, aby przejrzeć obraną przez nas strategię – może naśladować nas w większości przypadków, ale ten jeden szczegół jest w stanie sprawić, że klienci wybiorą właśnie nas.

Oczywiście wzorowa obsługa klientów w przypadku e-biznesu niesie za sobą inne korzyści – lojalność klientów. Nie ma lepszego klienta, aniżeli ten lojalny. To właśnie on „napędza” Twoją sprzedaż, poleca Cię innym, staje w Twojej obronie i wpływa na pozytywny wizerunek Twojej firmy. Szacunek do klienta znacząco wpływa na markę. Wypracowana tak pozycja pozwoli zatrzymać klientów – ci będą woleli płacić więcej, aniżeli iść gdzie indziej. Warto podkreślić, że już jedna negatywna opinia jest w stanie popsuć nam reputację w sieci. Niestety, co raz zostanie „wrzucone” do Internetu, na zawsze w nim zostanie. Powinniśmy mieć to na uwadze dobierając odpowiednią strategię obsługi klienta.

Zapraszam do zapoznania się z z ofertą Naszego szkolenia z obsługi klienta:
http://profesjonalneszkolenie.pl/portfolio-item/obsluga-klienta-2/

Dzowiedz się także jakie są 3 najczęściej popełniane w obsłudze klienta błędy:

http://profesjonalneszkolenie.pl/3-najczesciej-popelniane-bledy-przy-obsludze-klienta/

Kontakt